MANNOL UHPD 15W40 E9/E11 20L
1 750 kr
Inkl. moms
Artikelnummer: MN7114-20
Finns i lager
MANNOL 7114 MN TS-14 UHPD 15W-40
Syntetisk motorolja för tunga dieselmotorer med och utan turbo, som arbetar under svåra förhållanden. Oljan har framgångsrikt klarat väg- och laboratorietester på VOLVO, MACK och RENAULT och har sina skriftliga godkännanden.
Användningstyp:
Motorolja
Motorolja
Specifikationer:
SAE 15W-40
API CK-4
ACEA E11 -22
ACEA E7 -22
ACEA E9 -16
JASO DH-2
MB 228.31
CATERPILLAR ECF-3
CUMMINS CES 20086
MAN M 3775
DETROIT DIESEL DDC 93K223
SAE 15W-40
API CK-4
ACEA E11 -22
ACEA E7 -22
ACEA E9 -16
JASO DH-2
MB 228.31
CATERPILLAR ECF-3
CUMMINS CES 20086
MAN M 3775
DETROIT DIESEL DDC 93K223
Godkännande/rekommendation:
MACK EOS-4.5 Approval
RENAULT RLD-3 Approval
VOLVO VDS-4.5 Approval
RENAULT RLD-3 Approval
VOLVO VDS-4.5 Approval
Produktegenskaper:
Ett innovativt additivpaket i kombination med syntetisk bas av högsta kvalitet, med optimal viskositet i ett brett temperaturområde, ger utmärkta friktionsegenskaper, vilket avsevärt förlänger motorns livslängd även i de mest extrema driftförhållandena och ger betydande bränslebesparingar.
Fenol- och aminantioxidanter i kombination med en syntetisk bas ger ökad termisk oxidativ stabilitet till oljan, vilket i kombination med utmärkta rengöringsegenskaper och låg askhalt effektivt minskar avlagringar och föroreningar.
En unik syntetisk formulering ger ökad oljebeständighet mot åldrande, och på grund av den minskade avdunstning och höga flampunkt, minskar den oljeavlagringar, vilket gör att den kan användas i motorer med längre oljebytesintervaller.
På grund av den syntetiska basen och den optimala viskositeten har oljan utmärkta lågtemperaturegenskaper, inklusive en låg flytpunkt, tillsammans med god oljepumpbarhet och vevbarhet vid låga temperaturer, enkel "kallstart" (upp till -30 ºC) och minskat startslitage.
Kompatibel med alla avgasefterbehandlingssystem: - DPF, TWC, EGR och SCR tack vare användningen av Low SAPS-teknologi.
Skyddar effektivt motordelar från alla typer av korrosion.
Lägre skumbildning.
Hanterar effektivt ökningen av skjuvspänningen under drift orsakad av förhöjd viskositet på grund av sotdispersion.
Lämplig för motorer som drivs av naturgas (LNG) och petroleumgas (LPG).
Designad för alla typer av tunga dieselmotorer (långdistanslastbilar, bussar, etc.), terrängmaskiner (byggnad, gruvdrift, jordbruk) och specialutrustning från europeiska, amerikanska och asiatiska tillverkare som uppfyller kraven i Euro I – V där en prestandanivå på CK-4 eller lägre krävs.
Kan användas i bensinmotorer där API SN eller lägre prestanda krävs.
Designad för alla typer av tunga dieselmotorer (långdistanslastbilar, bussar, etc.), terrängmaskiner (byggnad, gruvdrift, jordbruk) och specialutrustning från europeiska, amerikanska och asiatiska tillverkare som uppfyller kraven i Euro I – V där en prestandanivå på CK-4 eller lägre krävs.
Kan användas i bensinmotorer där API SN eller lägre prestanda krävs.
Säkerhetsdatablad:
/content/files/sdmn7114_-_mannol_7114_ts-14_uhpd_15w-40__se_.pdf
/content/files/sdmn7114_-_mannol_7114_ts-14_uhpd_15w-40__se_.pdf