PM Diesel G-17 UHPD 5W-30 Blue
1 920 kr
PM Diesel G-17 UHPD 5W-30 Blue
SPECIFIKATIONER
SAE 5W-30
API CK-4
ACEA E8
ACEA E11
MB 228,51
Visa mer
UFI
4JY1-C0FE-R009-SK8F
Energibesparande syntetisk (PAO-baserad) motorolja för tunga och högvarviga dieselmotorer av den senaste generationen med och utan turboladdning, som arbetar under krävande förhållanden med lågsvavligt bränsle. Speciellt utformad för att skydda maskiner och dra maximal nytta av dem oavsett driftsförhållanden.
Produktegenskaper:
- Den unika lågviskösa syntetiska PAO-innehållande basen av högsta kvalitet, med idealisk viskositet inom önskat temperaturområde, i kombination med ett innovativt tillsatspaket, ger oöverträffade friktions-, slitage- och skrapskyddsegenskaper, vilket avsevärt förlänger utrustningens livslängd i alla, även de mest komplicerade, lägen inom ett ganska brett omgivningstemperaturområde och erbjuder betydande bränslebesparingar;
- Den syntetiska basen och speciella TBN-boosters ger ökad termisk oxidativ stabilitet, utmärkta rengörings- och dispergeringsegenskaper (TBN> 10) hos oljan och samtidigt låg askhalt, vilket effektivt minskar bildandet av scaling och fernissa, förhindrar avlagringar av alla slag och bibehåller perfekta motordelar, särskilt cylinder-kolvgruppen, under hela driftsperioden mellan byten;
- En unik formulering ger oljan motståndskraft mot åldring, och tack vare minskad avdunstning och hög flampunkt minskar den oljeavlagrings"spill", vilket gör att den kan användas i motorer med lång livslängd på upp till 90 000 km och konventionella motorer;
- Tack vare den PAO-innehållande basen har den lägre viskositeten perfekta lågtemperaturegenskaper, inklusive låg flytpunkt, tillsammans med god oljepumpbarhet och vevbarhet hos motorkomponenter vid låga temperaturer, enkel "kallstart" (upp till -35 ºC) och minskat startslitage;
- Kompatibel med alla avgasefterbehandlingssystem, DPF, TWC, EGR och SCR tack vare användningen av Low SAPS-teknik;
- Skyddar effektivt motordelar från alla typer av korrosion;
- Hanterar effektivt ökningen av skjuvspänning under drift orsakad av förhöjd viskositet på grund av sotspridning;
Lämplig för motorer som drivs med naturgas (LNG) och petroleumgas (LPG).
För alla typer av tunga dieselmotorer (långfärdslastbilar, bussar etc.), terrängmaskiner (bygg, gruvdrift, jordbruk) och specialutrustning från europeiska, amerikanska och asiatiska tillverkare som uppfyller kraven i Euro I-V och VI där prestandanivån ACEA E8/E11 är obligatorisk.
SÄKERHETSDATABLAD
