PM Diesel G-18 15W-40 CK-4
1 750 kr
PEMCO PM Diesel G-18 15W-40 CK-4
SPECIFIKATIONER
SAE 15W-40
API CK-4
ACEA E8
ACEA E11
MB 228,31
MB 228,51
VOLVO VDS-4.5
CUMMINS CES 20086
MAN M 3775
IVECO (ACEA E6-2016)
DAF (ACEA E6-2016)
DETROIT DIESEL DDC93K222
RENAULT RLD-3
MACK EOS-4.5
CATERPILLAR ECF-3
UFI
6NY1-V04U-100S-EWUH
Syntetisk motorolja för alla väderförhållanden för tunga och högvarviga dieselmotorer av den senaste generationen med och utan turboladdare, som arbetar under krävande förhållanden med lågsvavligt bränsle. Speciellt utformad för att skydda maskiner och dra maximal nytta av dem oavsett driftsförhållanden.
Produktegenskaper:
- Ett innovativt tillsatspaket i kombination med syntetisk bas av högsta kvalitet, med optimal viskositet inom ett brett temperaturområde, ger oöverträffade friktions-, slitage- och skrapskyddsegenskaper, vilket avsevärt förlänger utrustningens livslängd i alla, även de mest extrema, driftslägen i ett brett område av omgivningstemperaturer och ger betydande bränslebesparingar;
- Fenol- och aminantioxidanter i kombination med en syntetisk bas av den senaste generationen ger oljan högsta termiska oxidativa stabilitet, vilket i kombination med utmärkta rengörings- och dispergeringsegenskaper och låg askhalt effektivt minskar avlagringar och lackbildning, förhindrar avlagringar av alla slag och håller motordelar, särskilt cylinder-kolv, i perfekt rent skick under hela intervallet mellan byten;
- En unik formulering ger exceptionell oljebeständighet mot åldring, och tack vare minskad avdunstning och hög flampunkt minskar den oljeavlagringsavfall, vilket gör att den kan användas i motorer med lång livslängd på upp till 100 000 km och konventionella motorer;
- Tack vare den syntetiska basen har den optimala viskositeten utmärkta lågtemperaturegenskaper, inklusive låg flytpunkt, tillsammans med god oljepumpbarhet och vevbarhet hos motorkomponenter vid låga temperaturer, enkel "kallstart" (upp till -30 ºC) och minskat startslitage;
- Kompatibel med alla avgasefterbehandlingssystem, DPF, TWC, EGR och SCR tack vare användningen av Low SAPS-teknik;
- Skyddar effektivt motordelar från alla typer av korrosion;
- Minskad skumbildning och effektivt motstånd mot luftning;
- Hanterar effektivt ökningen av skjuvspänning under drift orsakad av förhöjd viskositet på grund av sotspridning.
Lämplig för motorer som drivs med naturgas (LNG) och petroleumgas (LPG).
Utformad för alla typer av tunga dieselmotorer (långfärdslastbilar, bussar etc.), terrängmaskiner (bygg, gruvdrift, jordbruk) och specialutrustning från europeiska, amerikanska och asiatiska tillverkare som uppfyller kraven i Euro I–V och VI där en prestandanivå på CK-4 eller lägre krävs.
Vid användning av CK-4-oljor med bränslen som innehåller mer än 15 ppm svavel, se till att följa motortillverkarens rekommendationer för serviceintervall.
Kan användas i bensinmotorer där API SL eller lägre prestanda krävs.
SÄKERHETSDATABLAD
